De ideale Chatfunctie wordpress

Chatfunctie voor wordpress

Veel websites zijn en worden gebouwd met behulp van WordPress. WordPress maakt gebruik van zogenaamde ‘open source software’ en bied je ongekende mogelijkheden. Door middel van zogenaamde ‘plug ins’ kun je tal van functionaliteiten toevoegen aan jouw website of webwinkel. Eén van de functionaliteiten die je door middel van een plug in kunt toevoegen is een live chat service. Deze plug ins zijn in veel gevallen nog gratis ook. Direct doen of zitten hier toch wel enige haken en ogen aan vast?



Beperkte bereikbaarheid via chatfunctie WordPress

Natuurlijk kun je ervoor kiezen om een gratis plug in van WordPress te installeren die jou de mogelijkheid om online met jouw klanten en/of bezoekers te chatten. Echter zitten hier wel een behoorlijke beperking aan. Deze beperking heeft te maken met de bereikbaarheid van de live chat die je met dit soort plug ins aanbiedt. Je hebt de keus gemaakt om te willen chatten met jouw doelgroep. Dit betekent dat je er dan ook wel moet zijn voor jouw doelgroep, want zodra zij de chatfunctie ontdekken op jouw website, willen ze hier natuurlijk ook wel gebruik van kunnen maken. Een WordPress chatfunctie beperkt je in deze bereikbaarheid. Om hier namelijk optimaal gebruik van te maken, en daar doe je het tenslotte voor, zal er altijd iemand fysiek aanwezig moeten zijn achter de laptop of pc. Dit betekent natuurlijk nogal wat, want hoe ga je dit inrichten? Je kunt iemand wel opdracht geven om dit op zich te nemen, maar wat als diegene pauze heeft, een overleg heeft, ziek is of ziek naar huis gaat, enzovoort…. Een online klantenservice als deze aanbieden en vervolgens niet bereikbaar zijn is funest en gaat je zeker niet het rendement opleveren wat je ervan verwacht.

Doe het goed of doe het niet

Chatfunctie voor wordpress-2

Live chatten met jouw klanten/bezoekers is slechts één van de vele vormen van klantenservice. Het is echter wel een vorm die steeds belangrijker wordt. Kiezen voor een chatfunctie WordPress is vaak niet de meest ideale oplossing. Ga je voor gemakkelijk en goedkoop, waarbij het resultaat van ondergeschikt belang is? Kies dan voor chatfunctie WordPress. Neem je deze moderne variant van klantenservice echter wel serieus, en daarmee ook jouw bezoekers/klanten, kies dan voor de ‘managed live chat’. Bij deze vorm besteed je het live chatten uit aan een derde partij. Grote voordeel is dat deze partij er wel altijd voor jouw klanten en bezoekers is. Zij kunnen dan ook altijd hun vragen of opmerkingen kwijt en krijgen direct een antwoord of reactie. Het moge duidelijk zijn dat resulteert in onder andere hogere klanttevredenheid, hogere conversie en hogere omzet.

ChatHelden.nl verzorgt ook jouw live chatfunctie

ChatHelden.nl heeft alle ervaring, technische kennis en medewerkers in huis om ook jouw website of webwinkel te voorzien van een live chatfunctie. Op deze manier heb jij geen omkijken naar personele bezetting en bovendien hoef je je ook niet bezig te houden met de technische kant van het verhaal. Benieuwd naar wat live chat voor jouw website of webwinkel kan betekenen? Wij vertellen het je graag, dus neem snel contact met ons op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *