De voor-en-nadelen van Managed live chat op een rij

Eén van de vormen van klantenservice die de laatste jaren een enorme vlucht heeft genomen is de online klantenservice. Deze variant van klantenservice krijgt gestalte in de vorm van het aanbieden van een live chat service aan de bezoekers en klanten van jouw website. We kunnen gerust stellen dat jouw websitebezoekers een chatfunctie bieden de toekomst heeft. Immers, we leven in een tijd waarin we te maken hebben met kritische klanten die snel hun vragen kwijt willen en hier bovendien snel een antwoord/reactie op willen hebben. En dit is slechts één voordeel.



Ook bereikbaar buiten openingstijden

Vrijwel alle winkels en bedrijven zijn gebonden aan bepaalde openingstijden. De kans is groot dat jouw doelgroep jouw webwinkel of website bezoekt op de momenten dat jouw winkel of bedrijf gesloten is. Door te kiezen voor managed live chat kunnen deze bezoekers/klanten ook buiten reguliere openingstijden hun vragen stellen en hun opmerkingen kwijt. Oh ja, je hoeft zelf niet voor de personele bezetting te zorgen voor het beantwoorden van inkomende chats, want dit regelt ChatHelden.nl voor je.

Weg met wachttijden

Managed live chat

Naast kritisch mag je de hedendaagse websitebezoeker/klant ook met een gerust hart ongeduldig noemen. Snelheid is in de beantwoording van chats is dan ook een absolute must. Kiezen voor bijvoorbeeld een chatfunctie WordPress is dan ook vaak niet de beste oplossing. Immers, er moet dan wel altijd iemand van het bedrijf (of jijzelf) fysiek achter de computer zitten om de chat te beantwoorden. Hoe ga je dit inregelen als jouw medewerkers het beantwoorden van chats niet als hoofdtaak hebben? Managed live chat van ChatHelden.nl is ook hier de oplossing, want wij zorgen er voor dat elke chat binnen 15 seconden wordt opgepakt.

Op weg naar een hogere klanttevredenheid

Als er iets belangrijk is vandaag de dag, dan is het wel klanttevredenheid. Een ontevreden klant die zijn ongenoegen uit op bijvoorbeeld sociale media kan je heel veel omzet kosten. Om van reputatieschade nog maar niet te spreken. Door snel en adequaat in te spelen op vragen, klachten en opmerkingen middels managed live chat haal je de angel uit klachten. Bovendien levert een snel en inhoudelijk correct beantwoorde vraag je positieve reacties op. En dat dit een positieve uitwerking heeft op naamsbekendheid en omzet, dat hoeven we je vast en zeker niet uit te leggen.

Zet managed live chat in om leads te genereren

Een live chat functie op jouw website geeft je de mogelijkheid om pro actief in gesprek te gaan met jouw bezoekers, klanten en potentiële klanten. Wanneer je niet kiest voor managed live chat en daarmee dus minder goed bereikbaar bent, dan loop je het risico dat mensen wegklikken. En zie deze mensen maar eens terug te krijgen op jouw website! Wanneer de vraag inhoudelijk te complex is om direct beantwoord te worden, dan kan deze als lead naar jou doorgezet worden. De (potentiële) klant weet dat hij serieus wordt genomen en dat hij/zij op een later moment een reactie zal krijgen.

Zijn er ook nadelen aan managed live chat?

Als er ergens voordelen aan zijn verbonden, dan zijn er ook nadelen aan verbonden. Dit geldt natuurlijk ook voor managed live chat. Eén van de nadelen is dat je het idee hebt de controle kwijt te zijn. Als je een echte controlefreak bent….ja, dan is dit misschien wel een dingetje. Maar weet hierbij wel dat alle chatconversaties gelogd worden. Zo kun je ten alle tijden chats nalezen en op deze manier controleren of er inhoudelijk correct en naar jouw wensen wordt gecommuniceerd. Bovendien maak je natuurlijk afspraken over hoe jij de managed live chat graag ingericht ziet worden. Een ander nadeel is dat er kosten zijn verbonden aan managed live chat. In vrijwel alle gevallen wegen de (meer) opbrengsten die hieruit voorvloeien ruimschoots op tegen de kosten ervan.

ChatHelden.nl, de specialist op het gebied van managed live chat

ChatHelden.nl is de specialist op het gebied van managed live chat. Wij verzorgen en ontzorgen, waarbij wij uiteraard altijd uitgaan van jouw specifieke wensen. ChatHelden.nl biedt verschillende standaard pakketten aan, maar vanzelfsprekend is ook het leveren van maatwerk mogelijk. Wij zijn ChatHelden.nl en wie ben jij? Neem contact met ons op, want wij vertellen je graag wat managed live chat ook voor jou kan betekenen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *