De verschillende vormen van klantenservice

De verschillende vormen van klantenservice

Klanten en websitebezoekers zijn kritischer dan ooit. Wanneer je hier te weinig, of erger nog, geen rekening mee houdt, dan kost dit jouw klanten en omzet. Je kunt dan ook, anno nu, niet meer zonder een goed ingerichte en goed functionerende klantenservice. Bezoekers van jouw website/webwinkel en klanten willen duidelijkheid. Wanneer zij vragen hebben, dan willen zij deze niet alleen gemakkelijk kunnen stellen, maar verlangen zij ook een snelle reactie van jou. Op welke wijze heb jij invulling gegeven aan het begrip klantenservice?

Fysiek aanwezige klantenservice

Van oudsher hadden veel winkels en bedrijven een fysiek aanwezige klantenservice. Vaak was dit een servicebalie in een warenhuis of was dit simpelweg ondergebracht bij de kassa afdeling. Met de komst van het internet en de immer toenemende populariteit van online shoppen neemt deze specifieke vorm steeds verder in betekenis af.

Telefonische klantenservice

Eén van de vormen van klantenservice die het meest bekend is, is de telefonische klantenservice. Deze voorziet nog wel in een behoefte, maar kent toch wel een aantal nadelen. Het is een relatief dure vorm van klantenservice, zowel qua techniek als qua personele bezetting van deze afdeling. Daarnaast zit je nog met de enigszins beperkte bereikbaarheid en bovendien kun je niet pro actief met jouw website bezoekers in gesprek gaan.

De online klantenservice heeft de toekomst

De bezoekers van jouw website of webwinkel een live chat service bieden is één van de vormen van klantenservice die de toekomst heeft. Dit kun je op verschillende manier vorm geven. Het lijkt zo voor de hand te liggen om, wanneer je gebruik maakt van WordPress, even een plug in te installeren en ‘klaar is Kees’. Een chatfunctie WordPress voorziet echter vaak niet in de behoefte van jouw doelgroep. Zo moet je er altijd voor zorgen dat er iemand fysiek aanwezig is achter een pc of laptop om inkomende chats te kunnen beantwoorden. In de praktijk is dit lang niet altijd haalbaar, want hoe regel je dit bijvoorbeeld in de weekenden en avonden? Met andere woorden, het is maar de vraag of je op deze manier voorziet in de behoefte van jouw doelgroep.

De verschillende vormen van klantenservice-2

Live chat uitbesteden

Wil je echt optimaal gebruik maken van live chat en hier ook optimaal rendement uithalen? Kies dan voor managed live chat van ChatHelden.nl. ChatHelden.nl zorgt er voor dat de bezoekers van jouw website of webwinkel snel reactie krijgen op de vragen die zij middels live chat stellen. Jij hoeft je hierbij niet druk te maken over personele bezetting, bereikbaarheid en technische kennis. Dit verzorgen wij immers voor je. Kiezen voor live chat uitbesteden aan ChatHelden.nl betekent dat jij je bezig kunt houden met de tak van sport waar jij goed in bent. Wij helpen je graag met het behalen van een hogere klanttevredenheid, hogere conversie en hogere omzet door middel van live chat. Omarm de toekomst en kies ook voor ChatHelden.nl, want live chat heeft de toekomst!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *